Škola jako „dílna lidskosti“
Od první do deváté třídy stráví děti ve škole zhruba 8000 hodin. To je luxusní časová dotace, ohromná investice.
Co od toho čekáme?
Co se má s dítětem během tohoto ohromného množství hodin stát?
Co má dítě získat?
Co potřebuje pro život v 21. století?
A co potřebuje společnost?
Co je to podstatné, to naprosto zásadní?
A co méně podstatné?
J. A. Komenský měl před 350 lety jasno: charakter.
Škola má být "dílnou lidskosti", kde se člověk učí být nejprve člověkem dobrého charakteru. Získá-li k tomu navíc i znalosti a dovednosti užitečné pro život, jen dobře, ale podstatný je charakter.
Proč právě charakter? A také, jak se výchovně formuje? Jak se učí? Je vůbec učitelný?
Odpovědi na tyto otázky budou předmětem talku.
Prof. PhDr. Jan Hábl, Ph.D. je manžel, otec, pedagog a komeniolog. Po studiích filozofie výchovy při University of Wales působil jako učitel angličtiny, věnoval se výzkumu v Komenského institutu v Praze, přednášel na univerzitách v Hradci Králové a v Ústí nad Labem v oborech na rozhraní pedagogiky, antropologie, etiky a historie vzdělávání. Je autorem titulů odborných i krásných, např. Labyrint upgrade. Jinotajný román (nejen) pro děti (2015), Na charakteru záleží, problém učitelnosti dobra (2020), I když se nikdo nedívá, fundamentální otázky etického vychovatelství (nakl. P. Mervart 2015), Aby člověk neupadal v nečlověka (nakl. P. Mervart 2015), Učit (se) příběhem. (Host 2013), On being human(e) (Wipf&Stock 2017).
REGISTRACE: prostřednictvím webu jsmenadani.cz - registrace/přihlášení vpravo nahoře. Po registraci (nebo přihlášení do vašeho již existujícího účtu) přejděte na webu do sekce Jsme škola - Přednášky a vyberte a přihlašte se na seminář dle vašeho zájmu.
Aktivita je realizována a financována v rámci projektu „Implementace DZ JMK“ v rámci Operačního programu Jan Amos Komenský, který je financován Evropskou unií, státním rozpočtem ČR a Jihomoravským krajem.