Krajská odborná soutěž pro středoškoláky SOČ zná jména nejlepších studentů a studentek z jihu Moravy. Krajské kolo v letošním roce proběhlo 12. 5. 2022 na Gymnáziu Brno, třída Kapitána Jaroše. Celkem studenti představili 180 prací.
„Kvalita výsledků jihomoravských studentů potvrzuje, že se naše energie do jejich přípravy vyplácí. Každoročně jim poskytujeme finanční podporu v řádech stovek tisíc korun pro úspěšné zvládnutí jejich odborných prací a jsme rádi, že tímto způsobem můžeme budoucí mladé vědce podporovat,“ míní Miloš Šifalda, ředitel JCMM.
„Všem 54 nejlepším účastníkům krajského kola gratulujeme. Rádi jsme podpořili nadané badatele a věříme, že se jak naše úsilí, tak pomoc ze strany školitelů a koordinátorů SOČ prací i letos podepíše na výsledcích finále,“ věří Alena Hynková, manažerka JCMM, která jihomoravské pedagogy i žáky koordinuje s tím, že účast v krajském kole, i případný postup do celostátního finále, pomáhá účastníkům při výběru vysoké školy, dalším studiu a studijních aktivitách.
Finále 44. ročníku SOČ se uskuteční 10. - 12. června 2022 na Gymnáziu J. Ortena v Kutné Hoře. Jihomoravský kraj bude reprezentovat více než 36 studentů, například zástupci z Gymnázia Brno, třída Kapitána Jaroše, Gymnázia Brno, Řečkovice, Gymnázia Židlochovice a dalších škol. Po vzoru loňského roku budou studenti z jižní Moravy patřit k nejpočetnější skupině ze všech krajů ČR.
Brno_22_05_19
Veronika Hollerová, PR, marketing, média T: 777 908 294, Veronika.hollerova@jcmm.cz
Alena Hynková, manažerka projektu SOČ T: 724 206 697
Vítězové letošního krajského kola SOČ:
Pořadí v KK |
Obor |
Příjmení |
Jméno |
Název školy |
Název práce |
1. |
1. Matematika a statistika |
Engler |
Jan |
Gymnázium Hodonín, OA a JŠ |
Intuicionistická logika a její modely |
2. |
1. Matematika a statistika |
Pezlar |
Zdeněk |
Gymnázium Brno, třída Kapitána Jaroše, p.o. |
Medúzy a posloupnosti průměrů |
3. |
1. Matematika a statistika |
Bružeňák |
Andrej |
Gymnázium Brno, třída Kapitána Jaroše, p.o. |
Metrické prostory a Banachova věta o pevném bodě |
1. |
2. Fyzika |
Koňárek |
Jakub |
Gymnázium Brno, třída Kpt. Jaroše, p. o. |
Počáteční úloha v elastodynamice a metody jejího řešení v jednom rozměru |
2. |
2. Fyzika |
Pumprlová |
Elena |
Gymnázium Brno, Slovanské náměstí, p.o. |
Vliv tlaku pracovního plynu na generaci ubíhajících elektronů v tokamaku GOLEM |
3. |
2. Fyzika |
Žižka |
Rudolf |
Gymnázium Brno-Řečkovice, p.o. |
Experimentální popis soustavy Se-Sn-Ni |
1. |
3. Chemie |
Drdla |
Lukáš |
Gymnázium Brno, třída Kapitána Jaroše, p.o. |
Využití mikrofluidiky při ochraně životního prostředí pomocí metabolického inženýrství |
2. |
3. Chemie |
Marečková |
Michala |
Cyrilomet. Gymn. a SOŠ pedagogická, Brno |
Role různých reakčních uspořádání, prekurzorů a redukčních činidel v syntéze nanočástic CuNi |
3. |
3. Chemie |
Zemene |
Karolína |
Gymnázium a ZUŠ Šlapanice |
Syntéza derivátů furopyridinu jako nových inhibitorů ALK kináz |
1. |
4. Biologie |
Klementová |
Darja |
Gymnázium P. Křížkovského s uměleckou profilací, s. r. o. |
Příprava experimentálního systému pro analýzu kináz CK1α a CK1α-like in vitro a jeho využití pro určení substrátové specificity těchto kináz |
2. |
4 |
Doleželová |
Kateřina |
Střední průmyslová škola chemická Brno, Vranovská |
Výskyt vybraných druhů rostlin na Malhostovických kopečcích |
3. |
4. Biologie |
Buchtíková |
Ema |
Purkyňovo gymnázium Strážnice |
Úloha ubikvitinace RNA polymerázy II pomocí BRCA1-BARD1 v odpovědi na poškození DNA |
1. |
6. Zdravotnictví |
Jeřábková |
Karolína |
Gymnázium Brno-Řečkovice, p.o. |
Role choroidálního plexu v průběhu Alzheimerovy choroby |
2. |
6. Zdravotnictví |
Pecová |
Alžběta |
Gymnázium Brno-Řečkovice, p.o. |
Změny koagulogramu u covid-19 pozitivních pacientů |
3. |
6. Zdravotnictví |
Hanáková |
Aneta |
Gymnázium Matyáše Lercha |
Jak snížit rezistenci na antibiotika při léčbě akutních nekomplikovaných zánětů močového měchýře u dospělých žen |
1. |
7. Zemědělství, potravinářství, lesní a vodní hospodářství |
Kutáčková |
Linda |
Vyšší odborná škola a střední škola Boskovice, p.o. |
Free-choice minerály |
2. |
7. Zemědělství, potravinářství, lesní a vodní hospodářství |
Blechová |
Kateřina |
Gymnázium Tišnov, p.o. |
Optimalizace PCR metod pro identifikaci bifidobakterií |
3. |
7. Zemědělství, potravinářství, lesní a vodní hospodářství |
Zábojová |
Daniela |
Gymnázium Brno-Řečkovice, p.o. |
Mohou dusičnany změnit reakci zemědělských plodin na nedostatek vody? |
1. |
8. Ochrana a tvorba životního prostředí |
Čechová |
Cécile |
Gymnázium Brno Křenová |
Využití diatomologie v paleoekologii s příkladem na studii prameniště du Loup Bourrou na archeologické lokalitě Bibracte, Francie |
2. |
8. Ochrana a tvorba životního prostředí |
Mazancová |
Eliška |
Gymnázium Brno, Křenová, p.o. |
Bryologické zhodnocení přírodní rezervace Malužín |
3. |
8. Ochrana a tvorba životního prostředí |
Janíčková |
Petra |
SPŠ chemická |
Pesticidy v ovoci a zelenině |
1. |
9. Strojírenství, hutnictví a doprava |
Vysloužilová |
Agáta |
Gymnázium Brno-Řečkovice, p.o. |
Proč mladí lidé využívají spíše autobusovou než vlakovou dopravu v meziměstské dopravě |
2. |
9. Strojírenství, hutnictví a doprava |
Procházka |
Martin |
Gymnázium Brno-Řečkovice, p.o. |
Digitální dvojče pro průmysl 4.0: masivní nasazení LoRaWAN |
3. |
9. Strojírenství, hutnictví a doprava |
Najvárek |
Jakub |
Gymnázium Brno-Řečkovice, p.o. |
Webová aplikace zobrazující informace o robotickém, autonomním vozidle |
1. |
10. Elektrotechnika, elektronika a telekomunikace |
Cícha |
Jan |
Gymnázium Brno-Bystrc, p.o. |
Zařízení pro výrobu a recyklaci 3D tiskového filamentu a optimalizace jeho výrobních parametrů |
2. |
10. Elektrotechnika, elektronika a telekomunikace |
Horský |
Pavel |
Gymnázium Brno-Řečkovice |
Tester baterií |
3. |
10. Elektrotechnika, elektronika a telekomunikace |
Svozil |
Jan |
Gymnázium Brno-Řečkovice, p.o. |
Sestrojení měřiče kvality vnitřního ovzduší |
1. |
11. Stavebnictví, architektura a design interiérů |
Trnka |
Jaromír |
Gymnázium Brno-Řečkovice, p.o. |
Posouzení možnosti umístění bytové jednotky v objektu administrativní budovy - Tevox z hlediska hluku od dopravy |
2. |
11. Stavebnictví, architektura a design interiérů |
Hájek |
Jiří |
Gymnázium Brno-Řečkovice, p.o. |
Experimentální měření lomové energie materiálu cementovláknitých desek |
3. |
11. Stavebnictví, architektura a design interiérů |
Krejčí |
Lukáš |
Gymnázium Brno, třída Kapitána Jaroše |
Principy Nového urbanismu a jejich implementování ve čtvrti Špitálka |
1. |
12. Tvorba učebních pomůcek, didaktická technologie |
Poláková |
Adéla |
Gymnázium T. G Masaryka Zastávka, p.o. |
Děti a příroda |
2. |
12. Tvorba učebních pomůcek, didaktická technologie |
Růžička |
Adam |
Gymnázium a základní umělecká škola Šlapanice, p.o. |
Audiovizuální průvodce po Naučné stezce Bitvy tří císařů |
Buchta |
Stanislav |
||||
3. |
12. Tvorba učebních pomůcek, didaktická technologie |
Roblík |
Tadeáš |
GYMNÁZIUM ŽIDLOCHOVICE, p.o. |
Učitelský průvodce pro Google Classroom |
1. |
13. Ekonomika a řízení |
Procházka |
Gustav |
Gymnázium Brno-Řečkovice, p.o. |
Daňové úlevy a volba exit strategie u Doplňkového penzijního spoření |
2. |
13. Ekonomika a řízení |
Drda |
Vojtech |
Klvaňovo gymnázium a střední zdravotnická škola Kyjov, p.o. |
Vnímání a využití kryptoměn v ČR |
3. |
13. Ekonomika a řízení |
Musil |
Pavel |
SPŠ Edvarda Beneše a obchodní akademie Břeclav, p. o. |
Podnikatel 16+ |
1. |
14. Pedagogika, psychologie, sociologie a problematika volného času |
Zmeškalová |
Ema |
Gymnázium Brno-Řečkovice, p.o. |
Peer mediace na středních školách - tvorba mediačních výukových materiálů |
2. |
14. Pedagogika, psychologie, sociologie a problematika volného času |
Opletalová |
Tereza |
Gymnázium Brno, Slovanské náměstí |
Svět snů dospívajících |
3. |
14. Pedagogika, psychologie, sociologie a problematika volného času |
Foltýnová |
Anna |
Gymnázium Židlochovice, p.o. |
Myslíš, nebo víš? |
1. |
15. Teorie kultury, umění a umělecké tvorby |
Cáb |
Antonín |
Purkyňovo gymnázium Strážnice |
Varhany strážnických kostelů |
2. |
15. Teorie kultury, umění a umělecké tvorby |
Bařinová |
Alžběta |
Gymnázium, OA a JŠ Hodonín, p.o. |
Současná podoba podlužáckého kroje |
3. |
15. Teorie kultury, umění a umělecké tvorby |
Conlon |
Emma Elizabeth |
Gymnázium Brno-Řečkovice, p.o. |
Japonské divadlo Takarazuka |
1. |
16. Historie |
Souchop |
Jiří |
Gymnázium Brno, třída Kapitán Jaroše |
Působení mého prapradědy Huga Kubíčka v Mikulově |
2. |
16. Historie |
Scheerová |
Jana |
GYMNÁZIUM ŽIDLOCHOVICE, p.o. |
Atentát na Heydricha v denících Moravské slovo a britském The Times |
3. |
16. Historie |
Mikulka |
Jan |
Gymnázium a ZUŠ Šlapanice |
Kameny zmizelých |
1. |
17. Filozofie, politologie a ostatní humanitní a společenskovědní obory |
Žídková |
Valerie |
Gymnázium T. G. Masaryka Zastávka, p.o. |
Umělá inteligence ve vztahu k právu v současné době |
2. |
17. Filozofie, politologie a ostatní humanitní a společenskovědní obory |
Hajašová |
Michaela |
Gymnázium Brno-Řečkovice, p.o. |
Analýza předložek v češtině, příspěvek k vývoji jazykového korektoru |
3. |
17. Filozofie, politologie a ostatní humanitní a společenskovědní obory |
Ulvrová |
Julie |
Gymnázium Brno-Řečkovice, p.o. |
Mravnostní trestná činnost v kyberprostoru |
1. |
18. Informatika |
Major |
Kristian |
Gymnázium Brno, Křenová, p.o. |
Modulace zvuků na analogovém syntezátoru a jejich využití při tvorbě |
2. |
18. Informatika |
Blažek |
Richard |
Gymnázium Brno, třída Kapitána Jaroše 14 |
Překladač programovacího jazyka Zyba |
3. |
18. Informatika |
Schüller |
Marcel |
Gymnázium Brno, Vídeňská, p.o. |
Biometrie sítnice |